Kérdésed van? Hívj minket!
+3630/088-8668
+3630/435-8939

Általános Szerződési Feltételek

HATÁLYOS: 2023. április 1.
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Hétszínvirág FOCUS Kft.
(továbbiakban: Szolgáltató), és a Szolgáltató által a mindenfoldijo.hu weboldalon keresztül
nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban:
Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban
együttesen: Felek).
Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a mindenfoldijo.hu
weboldalon keresztül történik, függetlenül attól, hogy annak teljesítése Magyarországról vagy
külföldről, a Szolgáltató vagy közreműködője által történik.
Szolgáltató Adatai:
Név: Hétszínvirág FOCUS Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 5008 Szolnok, Cseresznye utca 22.
Levelezési cím: 5000 Szolnok, Mester utca 35.
Vállalkozói tevékenység megkezdése: 2017. február 24.
Nyilvántartási szám: 16 09 017235
Adószám: 25891218-2-16
Ügyfélszolgálat: lásd bővebben 1.7
Telefonszáma: 0630/088-8668; 0630/435-8939;
Email cím: info@hetszinviragfokusz.hu
1. ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK, A FELEK KÖZÖTTI SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE
1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan
elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a mindenfoldijo.hu weboldalon (a
továbbiakban: Weboldal) található elektronikus áruházon (a továbbiakban: mindenfoldijo.hu
webáruház) keresztül történik.
Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország
területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre. A mindenfoldijo.hu
webáruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
(“Elkertv.”) szabályozza.
1.2. A mindenfoldijo.hu webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott
megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
1.3. A mindenfoldijo.hu webáruház szolgáltatásainak jelentős része elérhető minden
felhasználó számára, regisztráció nélkül is. Egyes szolgáltatások azonban regisztrációhoz
(majd belépéshez) kötöttek, melyre az ÁSZF-ben rögzítetteknek megfelelően bárki jogosult.
1.4. A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon és
következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és elektronikus
levélben van lehetőség.

A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt
szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt iktatja, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi.
1.5. A szerződés nyelve magyar.
1.6. A Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
1.7. Ügyfélszolgálat elérhetőségei
• Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: hétfő, szerda, péntek: 9:00-13:00
kedd, csütörtök: 13:00-17:00

• Telefon: délelőtt: 0630/088-8668; délután: 0630/435-8939;
• Internet cím: www.mindenfoldijo.hu
• E-mail: info@mindenfoldijo.hu
2. REGISZTRÁCIÓ
2.1. A Főoldalon található Regisztráció menüpont alatt, az ott található adatlap kitöltésével
kerülhet sor a regisztrációra, amely két részből áll.
Egy előzetes adatbekérőt (egy szabadon választható felhasználónév, egy valós e-mail cím és
egy választott jelszó megadása szükséges) a regisztráció érvényesítésére szolgáló e-mailben
küldött linkre kattintást követően egy részletesebb, személyes adatlap követ, melynek
kitöltésére a megrendelések leadását megelőzően is sor kerülhet.
2.2. A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra
visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű
felelősség nem terheli.
A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát
elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból
hozzáférhetővé válik. A Szolgáltató minden regisztrációt egy önálló jogi személyként kezel.
A korábban rögzített adatok megváltoztatására bejelentkezés után, a Személyes beállítások
linkre kattintást követően elérhető Személyes adatok módosítása menüpontban van lehetőség,
amely az aktív megrendelések adatait is érintheti.
Szolgáltatót a regisztrált adatok ügyfél által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért
semminemű felelősség nem terheli.
3. MEGRENDELÉS MENETE
3.1. A vásárolandó áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó
utasításokat a konkrét árucikk információs oldaláról lehet megismerni azzal, hogy az áru
részletes tényleges tulajdonságait a termékhez mellékelésre kerülő használati utasítás
tartalmazza.

A Szolgáltató szerződésszerű teljesítésének minősül, ha a termék a weboldalon vagy a
használati utasításban nyújtott tájékoztatásnál kedvezőbb, előnyösebb tulajdonságokkal
rendelkezik.
Ha a vásárlás előtt az áruval kapcsolatban kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk készséggel
áll rendelkezésére. Az általunk forgalmazott termék – ahol ezt a jogszabályok előírják –
használati utasítását az áruhoz mellékeljük.
Ha véletlenül nem kapná kézhez az áruval együtt a kötelező használati utasítást, azt azonnal –
mielőtt az árut használatba veszi – jelezze vevőszolgálatunknál, pótoljuk.
Amennyiben a Weboldalon található bármely áru minőségével, alapvető tulajdonságával,
használatával, használhatóságával kapcsolatban, a weboldalon közölteknél több információra
van szüksége, kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz, melynek adatait, elérhetőségét az 1.7.
pontban találja.
3.2. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely, ha nincs külön
jelölve, az általános forgalmi adót már tartalmazza.
A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét, kivéve, ha ez a végső fizetési
oldalon máshogy nem olvasható.
3.3. A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató
fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.
A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja. Online
bankkártyával történő fizetés kezdeményezésekor, az elektronikus fizetési értesítő kiküldése
és a termék átvétele közti időszakban bekövetkezett árcsökkenés esetén nem áll módunkban
pénzt visszatéríteni.
Az online fizetési tranzakció biztonsági ellenőrzése minimálisan 24 órát vesz igénybe, a
termék átvétele csak ezt követően lehetséges.
3.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal
felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan
elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-
os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani,
hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat
vásárlási szándékától.
A weboldalon megjelentetett termékképek helyenként csak illusztrációk, azok a valóságtól
eltérhetnek.
3.5. A megrendelést a Szolgáltató Weboldalán keresztül nem csak regisztrált Ügyféltől
fogadja el, azonban a megrendeléshez minden, az Ügyfél adataira vonatkozó mező
maradéktalan kitöltése szükséges. (Ha az Ügyfél valamely mezőt hibásan vagy hiányosan tölt
ki, hibaüzenetet kap a Szolgáltatótól.)

A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra
visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű
felelősség nem terheli.
Az Ügyfél a kiválasztott termékeket az egyes termékekre kattintást követően megjelenő, a
termék részletes adatait ismertető oldalon található „Kosárba rakom” gomb használatával
teheti Kosarába.
A Kosár tartalmát megtekinteni, módosítani a Weboldal jobb oldalán található kosár ikonra
kattintást követően van lehetőség, ahol megadható az egyes termékek kívánt mennyisége,
illetve a Kosár tartalma törölhető („Eltávolítás”).
Amennyiben az Ügyfél a Kosár tartalmát véglegesítette, a „Fizetés” feliratra kattintva a
megjelenő felületen be kell jelentkeznie a Weboldalra vagy regisztrálnia kell, hogy
megrendelését leadhassa. Ezt követően választani tud az átvételi módok közül, illetve meg
tudja adni a számlázási és szállítási adatokat.
Ha minden szükséges adatot megadott és kiválasztotta az átvételi módot, akkor a „Folytatás”
gombra kattintva választani tud, hogy hogyan kívánja kiegyenlíteni a megrendelésének
végösszegét.
Ha választott a fizetési módok közül, akkor a „Fizetés” gombra kattintva egy összegző
oldalon ellenőrizheti a megrendelés feladása előtt rendelése adatait, módosíthatja a számlázási
és szállítási címet, kiválaszthatja a fizetés és a szállítás módját, valamint megjegyzést fűzhet
megrendeléséhez.
A megrendelés feladására, az ajánlat elküldésére „Megrendelés véglegesítése” feliratra
kattintást követően kerül sor. A rendelés leadása tehát a „Megrendelés véglegesítése” gombra
kattintással történik, ami az Ügyfél részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.
4. ADATBEVITELI HIBÁK JAVÍTÁSA
4.1. Az Ügyfélnek a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való
elküldéséig a Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a
megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból a „Eltávolítás” feliratra kattintva).
5. AJÁNLATI KÖTÖTTSÉG, RENDELÉSEK VISSZAIGAZOLÁSA
5.1. Az Ügyfél által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését a Szolgáltató késedelem
nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja az
Ügyfél részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza:
-az Ügyfél által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és
szállítási információk),
-a rendelés azonosítóját,
-a rendelés dátumát,
-a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát,

-szállítási költséget
-és a fizetendő végösszeget.
Ez a visszaigazoló email kizárólag tájékoztatja az Ügyfelet arról, hogy a megrendelése a
Szolgáltatóhoz megérkezett.
5.2. Az Ügyfél mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, vagyis 48 órán belül
nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó külön elfogadó e-mailt.
5.3. Ha az Ügyfél rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a
visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a
Szolgáltató felé.
5.4. A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári
törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások,
valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló
2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak.
A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló
45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól
szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
6. SZÁLLÍTÁSI ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK
6.1. A Szolgáltató a megrendelt és házhoz szállítani kért árut szállítmányozó cég
igénybevételével szállítja házhoz, a Szállítási és Fizetési feltételek oldalon olvasható feltételek
szerint.
A Szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a
Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt
termékek vételárát nem befolyásolja.
6.2. Szolgáltató a rendelés teljesíthetőségét követően lehetőséget biztosít Ügyfélnek a
kiszállítási időpont megválasztására, mely nem konkrét időpontot jelöl, csak közelítő szállítási
intervallum kiválasztására szolgál. Meghatározott órára történő kiszállítást a Szolgáltatónak
nem áll módjában vállalni.
6.4. A Weboldalon megrendelt szolgáltatásokat a Szolgáltató az Ügyfélnek e-mailben küldött
rendelési visszaigazolásban szereplő helyszínen teljesíti.
6.5. Aznapi kézbesítés: a Szolgáltató által nyújtott csomagszállítási szolgáltatás. A BOXY
Ügyfélportálon munkanapokon 14 óráig beérkezett megrendelések esetében a Szolgáltató
vállalja, hogy azokat a rendelés beérkezésének napján 22 óráig megkísérli a megadott címre
kiszállítani.
A szállítási körzet kizárólag Budapest közigazgatási területét és Budapest vonzáskörzetét
jelenti az alábbi részletezésben:
IRSZ Város

2225 Üllő
2220 Vecsés
2221 Vecsés
2222 Vecsés
2234 Maglód
2236 Maglód
2230 Gyömrő
1185 Budapest
2119 Pécel
2360 Gyál
1171 Budapest
1182 Budapest
1183 Budapest
1164 Budapest
1188 Budapest
1172 Budapest
1108 Budapest
1191 Budapest
1239 Budapest
1174 Budapest
1184 Budapest
1186 Budapest
1193 Budapest
1237 Budapest
1165 Budapest

1181 Budapest
1238 Budapest
1173 Budapest
1202 Budapest
1205 Budapest
2330 Dunaharaszti
2331 Dunaharaszti
2333 Dunaharaszti
1091 Budapest
1103 Budapest
1098 Budapest
1192 Budapest
1195 Budapest
1107 Budapest
1104 Budapest
1097 Budapest
1162 Budapest
1194 Budapest
1201 Budapest
1204 Budapest
1223 Budapest
1196 Budapest
1157 Budapest
1163 Budapest
1225 Budapest

1096 Budapest
1105 Budapest
1154 Budapest
1155 Budapest
1161 Budapest
1224 Budapest
1094 Budapest
1214 Budapest
1089 Budapest
1102 Budapest
1156 Budapest
1151 Budapest
1152 Budapest
1153 Budapest
1048 Budapest
2308 Szigetszentmiklós
2310 Szigetszentmiklós
2311 Szigetszentmiklós
2312 Szigetszentmiklós
2313 Szigetszentmiklós
1101 Budapest
1141 Budapest
1158 Budapest
1083 Budapest
1203 Budapest

2030 Érd
2031 Érd
2032 Érd
2033 Érd
2034 Érd
2035 Érd
2036 Érd
2037 Érd
2049 Diósd
1082 Budapest
1095 Budapest
1106 Budapest
1215 Budapest
1044 Budapest
1045 Budapest
1222 Budapest
1046 Budapest
1041 Budapest
1147 Budapest
1085 Budapest
1086 Budapest
1146 Budapest
2151 Fót
2152 Fót
2153 Fót

2154 Fót
2159 Fót
1087 Budapest
1093 Budapest
1042 Budapest
1213 Budapest
1081 Budapest
1084 Budapest
1116 Budapest
1142 Budapest
1212 Budapest
2010 Budakalász
2011 Budakalász
2012 Budakalász
1092 Budapest
1117 Budapest
1148 Budapest
1221 Budapest
1111 Budapest
1144 Budapest
1039 Budapest
1047 Budapest
1145 Budapest
2120 Dunakeszi
2121 Dunakeszi

2122 Dunakeszi
2123 Dunakeszi
2124 Dunakeszi
2125 Dunakeszi
1043 Budapest
1134 Budapest
1135 Budapest
1149 Budapest
1211 Budapest
2045 Törökbálint
2046 Törökbálint
2047 Törökbálint
1119 Budapest
1131 Budapest
1068 Budapest
1074 Budapest
1062 Budapest
1143 Budapest
1056 Budapest
1088 Budapest
1076 Budapest
1071 Budapest
1078 Budapest
1132 Budapest
1139 Budapest

1113 Budapest
1114 Budapest
1064 Budapest
1072 Budapest
1075 Budapest
1077 Budapest
1115 Budapest
1073 Budapest
1013 Budapest
1033 Budapest
1038 Budapest
1063 Budapest
1138 Budapest
1052 Budapest
1016 Budapest
1067 Budapest
2013 Pomáz
2019 Pomáz
2040 Budaörs
2041 Budaörs
2042 Budaörs
2043 Budaörs
2044 Budaörs
2048 Budaörs
2058 Budaörs

2059 Budaörs
1053 Budapest
1061 Budapest
1133 Budapest
1031 Budapest
1032 Budapest
1035 Budapest
1065 Budapest
1023 Budapest
1036 Budapest
1123 Budapest
1054 Budapest
1136 Budapest
1137 Budapest
1012 Budapest
1034 Budapest
1055 Budapest
1118 Budapest
1051 Budapest
1011 Budapest
1066 Budapest
1112 Budapest
1124 Budapest
1015 Budapest
1122 Budapest

1037 Budapest
1126 Budapest
1014 Budapest
1024 Budapest
1027 Budapest
2092 Budakeszi
1022 Budapest
1025 Budapest
1125 Budapest
1026 Budapest
1121 Budapest
1021 Budapest
1029 Budapest
1028 Budapest
Másnapi Kézbesítés: A Megbízott vállalja, hogy a BOXY Kézbesítési Körzeten kívül a
becsomagolt Küldeményt a fuvarozást végző 3PL részére átadja a 3PL által meghatározott
időpontig, annak érdekében, hogy a Küldemény Kézbesítését a 3PL belföldön 1 (egy)
munkanapon belül megkísérelhesse.
3PL igénybevétele esetén – akár házhozszállítás, akár egyéb szolgáltatás így különösen, de
nem kizárólagosan csomagautomata vagy csomagpontos szolgáltatás esetén – a választott 3PL
általános szerződési feltételei alkalmazandók a Kézbesítés során.
A Kézbesítés során felmerülő reklamációkat közvetlenül a 3PL köteles fogadni és rendezni.
6.6. Az Ügyfél a Szolgáltató által biztosított fizetési módokról, illetve átvételi lehetőségekről
az mindenfoldijo.hu oldalon tájékozódhat.
6.7. Fizetési módok:
– Utánvét választása esetén bruttó 800 forintos költség kerül felszámításra.
– Előre utalás díjmentesen igénybe vehető, ebben az esetben a
11600006-00000000-79132608

számú bankszámla számra történő előre utalással történő fizetést kell teljesíteni a Hétszínvirág
FOCUS Kft. kedvezményezett részére.

7. ELÁLLÁSI JOG
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén
kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe
vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a
továbbiakban „Fogyasztó”).
Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a) a terméknek,
b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy
darabnak,
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első
szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy
általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás
nélkül elállni.
Fogyasztót megilleti, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja
közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog – lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel,
valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a
fogyasztó a csomagolást felbontotta; – olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a
fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében,
amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
7.1 ELÁLLÁSI JOG GYAKORLÁSÁNAK MENETE
7.1.1. Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű
nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a
jelen ÁSZF elején feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére.
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt
elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
7.1.2. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 7. pontban meghatározott
rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
7.1.3. Mindkét esetben a Szolgáltató emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó
elállási nyilatkozatának megérkezését.

7.1.4. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha
Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon)
elküldi a Szolgáltatónak.
7.1.5. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő
értesítés esetén az e-mail, illetve az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a
határidő számítás szempontjából.
A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható
legyen a feladás dátuma.
7.1.6. Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket indokolatlan késedelem nélkül a
Szolgáltató részére visszajuttatni, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított
14 napon belül visszaküldeni.
7.1.7.A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi
(postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
7.1.8. A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli,
kivéve, ha a Szolgáltató vállalta e költségek viselését.
A Fogyasztó kérésére Szolgáltató gondoskodik a visszaszállítás megszervezéséről, azonban a
Szolgáltató által megszervezett visszaszállítás költsége a Fogyasztót terheli, a Szolgáltató ez
esetben az általa megszervezett visszaszállítás költségét nem vállalja át a Fogyasztótól,
kizárólag segítséget nyújt abban, hogy a Fogyasztónak a visszaszállítás megszervezésével ne
kelljen foglalkoznia. Fogyasztó erre irányuló igényét Szolgáltató ügyfélszolgálata fogadja.
7.1.9. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A
termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más
költség nem terheli.
7.1.10. Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási
nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a
Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért
fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy
Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő
fuvarozási módot választott.
A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a
terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül
a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
7.1.11. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező
fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód
igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából
kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
7.1.12. Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett
értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges
használatot meghaladó használat miatt következett be.

7.1.13. Ha Fogyasztó a szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés esetén a teljesítés
megkezdését megkötését követően gyakorolja felmondási jogát, úgy az elszámolás során
köteles megtéríteni a Szolgáltató ésszerű költségeit.
7.1.14. A Szolgáltató követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve
ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó
kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát –
megtérítését.
8. JÓTÁLLÁS
8.1. Kötelező jótállás
8.1.1.A Szolgáltatót termékeire vonatkozóan a Polgári törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.)
Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás
időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék
nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.
8.1.2. A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az
Ügyfél részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak
megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.
Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó
kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt
termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő. A rendelet
(tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében
értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Ügyfél részére való átadását követően
lépett fel, így például, ha a hibát
– szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak
megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési
útmutató hibájára vezethető vissza)
– rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül
hagyása, – helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás okozta.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén az Ügyfél:
– elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a
választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási
igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe
véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási
igény teljesítésével az Ügyfélnek okozott érdeksérelmet.
– ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő
határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha az Ügyfélnek a
kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, az Ügyfél – választása szerint – a

vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja
vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak
nincs helye.
Ha az Ügyfél a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított
három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni,
feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és az Ügyfél által elvárható
rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, az Ügyfél érdekeit kímélve kell
elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb
tizenöt napon belül elvégezze.
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt az Ügyfél a
terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék
részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre),
valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
8.1.3. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.
8.1.4. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha
bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
8.1.5. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Vásárlót a
jótállásból fakadó jogok a 9.1 és a 9.2 pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül
megilletik.
8.1.6. A jótállás nem érinti az Ügyfél jogszabályból eredő – így különösen kellék- és
termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
8.1.7. Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, az Ügyfél
Békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, a 12.2. pontban feltüntettettek alapján.
8.2. Önkéntes jótállás
8.2.1. Szolgáltató az általa értékesített termékekre vonatkozóan a Weboldalon, a Termék
ismertetőjében megjelölt időtartamú jótállást (garancia) vállal, amely a kormányrendelet
szerinti időtartamnál hosszabb is lehet. Szolgáltató az egyes termékekre vonatkozó jótállás
időtartamát legkésőbb a termék Ügyfél általi átvételekor adott garanciajegyen (jótállási
jegyen) szereplő adatok útján közli.
9. SZAVATOSSÁG
9.1. Kellékszavatosság

9.1.1. Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén az Ügyfél az átvétel
időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit,
azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves
elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait az Ügyfél érvényesíteni már nem tudja.
9.1.2. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1
éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
9.1.3. Az Ügyfél – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek
közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más
igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
Ha a kijavítást vagy a kicserélést az Ügyfél nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére az Ügyfél is
kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
9.1.4. Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés
költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott
okot.
9.1.5. Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a
hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.
9.1.6. Az Ügyfél közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági
igényét.
9.1.7.9.1.7. A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a
terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával).
Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet
megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a az Ügyfél részére történő átadást
követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka az
Ügyfélnek felróható okból keletkezett, nem köteles az Ügyfél által támasztott szavatossági
igénynek helyt adni.
A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az Ügyfél köteles bizonyítani,
hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
9.1.8. Ha az Ügyfél a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából –
elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem
minősül érvényesítettnek.
9.2. Termékszavatosság
9.2.1. A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Ügyfél – választása
szerint – az 9.1. pontban meghatározott kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági
igényt érvényesíthet.

9.2.2. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan
érvényesítsen.
Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre,
illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben
érvényesítheti.
9.2.3. Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy
kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az
Ügyfélnek kell bizonyítania.
9.2.4. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor
hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban
szereplő tulajdonságokkal.
9.2.5. Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától
számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az
Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni.
A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek
kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
9.2.6. Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával
(Szolgáltató) szemben gyakorolhatja.
9.2.7. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
9.2.8. A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
• a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
• a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt
felismerhető vagy
• a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
9.2.9. A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot
bizonyítania.
10. FELELŐSSÉG
10.1. A Weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok
kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató
nem vállal felelősséget.
10.2. Az Ügyfél a Weboldalt kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy
Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni
károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az
életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

10.3. Szolgáltató kizár minden felelősséget a Weboldal használói által tanúsított
magatartásért.
Az Ügyfél teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen
esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése
végett.
10.4. A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amely
más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más
tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
10.5. Az Ügyfelek által a Weboldal használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a
Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a
Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
10.6. Az Internet globális jellege miatt az Ügyfél elfogadja, hogy a Weboldal használata során
a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el.
Amennyiben a Weboldal használatával összefüggő bármely tevékenység az Ügyfél államának
joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag az Ügyfelet terheli a felelősség.
10.7. Amennyiben az Ügyfél a Weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt
haladéktalanul jelezni Szolgáltatónak. Amennyiben Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a
jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak
módosítására.
11, SZERZŐI JOGOK
11.1. A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll.
Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Weboldalon, valamint
a Weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi
tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt
valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a
használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
11.2. A Weboldal tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra
mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes
írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett.
A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás,
továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a
Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
11.3. A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a
Weboldal használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot az Ügyfélnek
a Weboldal felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely
használatára, hasznosítására.

A Weboldal rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes
többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató
előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy
hasznosíthatók.
12. PANASZÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK
12.1. Panaszügyintézés
Az Ügyfél a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait
az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Vásárlói ügyfélszolgálat (Vevőszolgálat)
• Cím: 5000 Szolnok, Cseresznye utca 22.
• Telefonos ügyfélszolgálat nyitvatartása:
hétfő: 9:00-13:00
kedd: 13:00-17:00
szerda: 9:00-13:00
csütörtök: 13:00-17:00
péntek: 9:00-13:00
Telefon délelőtt: 0630/088-8668
Telefon délután: 0630/435-8939

• E-mail: info@hetszinviragfokusz.hu
Az Ügyfél a termékkel vagy a tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogás 12.1. pont
szerinti elérhetőségeken terjesztheti elő.
A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt (üzletben) a Szolgáltató azonnal
kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi.
Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem
lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról
haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát személyesen közölt
szóbeli panasz esetén helyben azt az Ügyfélnek átadja, telefonon közölt szóbeli panasz esetén
azt az Ügyfélnek legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi
válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan
rendelkezések szerint jár el.
A telefonon közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató a korábbi megrendelés azonosító számához
rögzíti, ami a panasz visszakereshetőségét segíti.
A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles
megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az

Ügyfélhez eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra
vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig
megőrizni.
A Szolgáltató az Ügyfél által előterjesztett kifogásokat a 12.1. pontban megadott közvetlen
elérhetőségeken, az ügyfélszolgálat nyitvatartási idejében fogadja.
12.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita
Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek
állnak nyitva az Ügyfél számára:
• Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál.
Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a
lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a
hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
• Békéltető testület.
A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok
alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói
jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a
Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél.
Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön
törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és
középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval
kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:
• 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
• Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
• E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
• Fax: 06 (1) 488 21 86
• Telefon: 06 (1) 488 21 31
– Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság
előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV.
törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései szerint.
13. EGYÉB RENDELKEZÉSEK
13.1. A mindenfoldijo.hu webáruház Linux/PHP alapokon működő információs rendszer,
biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegye
meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss
adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit.
A Weboldalon való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet technikai és műszaki
korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.
13.2. A Szolgáltató szaküzleteiben és internetes áruházában csak háztartásban használatos
mennyiségekre vonatkozó rendeléseket szolgál ki.
13.3. A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. A
Szolgáltató a módosításokról, azok életbe lépését megelőzően, a felhasználókat e-mailben
tájékoztatja. A módosítások életbe lépésekor a regisztrált felhasználóknak az oldalra történő
bejelentkezéskor azokat kifejezetten el kell fogadniuk az oldal használatához.